De maand november is normaal gesproken altijd dé maand waarin de topdrukte van start gaat. Dit komt natuurlijk door het Sinterklaasfeest. Normaal gesproken voorzien wij binnen een tijdbestek van zo’n 3 weken honderden bedrijven, winkelcentra, verenigingen en particulieren van een Sinterklaasbezoek of Sinterklaasprogramma. Dit jaar zagen we vanwege corona de ene na de andere boeking voor de Sinterklaasperiode geannuleerd worden. De annuleringen kwamen al vrij vroeg in het jaar, waardoor we besloten een andere oplossing te moeten gaan zoeken. Entertainment verzinnen dat zogezegd coronaproof was en wat klanten dan in konden zetten als alternatief.
Alternatieve Sinterklaasacties waren een succes deze Sinterklaasperiode
Al snel was het één en ander verzonnen, werden de teksten geschreven, visuals gemaakt en alles online gezet. Mailing eruit naar klanten met de ‘nieuwe’ mogelijkheden en duimen op in ieder geval een paar boekingen. Na verloop van tijd kwamen die gelukkig ook. Bij lange na niet zoveel als tijdens een normaal jaar, maar we hebben super leuke opdrachten gehad. Vooral de Sinterklaas Drive Thru bleek een succes. Verschillende bedrijven hebben deze actie geboekt en de reacties waren lovend. Ook van bezoekers aan de Drive Thru. Ze vonden het allemaal zo leuk dat het bedrijf de moeite had gedaan het Sinterklaasfeest niet over te slaan en zo’n leuke actie hiervoor had ingezet.
Van Sinterklaas Drive Thru tot Videoboodschappen - Sinterklaas had het er maar druk mee
Ook de Sinterklaas videoboodschappen waren erg populair. Meerdere bedrijven heeft door Sinterklaas persoonlijke videoboodschappen in laten spreken. Sinterklaas en zijn Pieten zaten soms tot heel laat op de avond nog in de televisiestudio om alle videoboodschappen af te krijgen. Maar we hebben ze allemaal op tijd afgekregen dankzij een top team wat hard gewerkt heeft.
Het grote voordeel is dat wij een eigen televisiestudio in ons pand hebben. Hier nemen Clown Jopie & Tante Angelique ook altijd hun filmpjes op. Dus het was een kwestie van een beetje her decoreren en de woonkamer van Sinterklaas was geboren.
Zelfs de media was geïnteresseerd in onze alternatieve Sinterklaasacties
Tegen de tijd dat het Sinterklaas werd, besefte de media ook ineens dat het Sinterklaasfeest dit jaar vast anders dan anders zou verlopen. Omdat onze website SintenKerst.nl goed te vinden is op google, werden we door verschillende media benaderd voor interviews en sommige media wilde zelfs langskomen op locatie om te filmen. In overleg hebben we hiervoor klanten gevonden die dit prima vonden en zo komt het dat ons Sinterklaasentertainment onder andere te zien was op het RTL nieuws en het NOS journaal.
Kerstwereld ontzettend goed bezocht en loopt als een trein
Als alternatief voor Sinterklaas en Kerst (wat net zo dramatisch wordt als Sinterklaas) hebben wij begin november in samenwerking met bloemist Crea-Fleur – Kerstwereld opgestart.
We hebben onze opslag opgeruimd en plaats gemaakt en heringericht voor een soort van bloemen / interieur winkel. Van woensdag tot en met zaterdag kun je hier terecht voor de leukste producten op Kerst gebied. Zoals boomdecoratie, decoratie met lichtjes, waxinelichthouders, kerststerren enzovoort. Maar ook voor een verse bos bloemen een mooi kerststuk of een prachtige Nordmann Kerstboom kun je terecht bij Kerstwereld. De winkel is geopend tot en met 24 december. Kom gezellig langs om rond te neuzen en wie weet vind je nog wel iets leuks om neer te zetten in jouw woonkamer. Je kunt Crea-Fleur online volgen op Facebook en Instagram.
Of bekijk de website voor meer informatie.
Over de auteur:
Verkoop en Web en social media onderhoud