Biografie van Jeroens Jeugdshow

Met de presentatie van de playback show in de Puttershoekse discotheek Alcazar startte de carrière van de entertainer Jeroen van den Berg. Verschillende grote bedrijven huurden hem in voor de verzorging van hun personeelsfeesten. Na zes jaar presenteren van de "top-model-verkiezing" kwam de doorbraak. Grote weekbladen schonken aandacht aan Jeroen en de door hem georganiseerde evenementen

De Vobis-Road-Show, de Family Entertainment Show en modeshows werden door hem vakkundig aan elkaar gepraat.
O.a. de bewoners van de Hartenberg (geestelijk gehandicapten) waren zeer enthousiast over zijn presentatie van de karaoke-shows.
De opening van het winkelcentrum Savornin Lohmanplein te Kijkduin werd op zeer feestelijke wijze gepresenteerd door Hans Kazan en Jeroen.
Op de grootste computerbeurs van Europa : Cebitt, deed Jeroen verschillende Duitstalige product presentaties.

De presentatie van de landelijk bekende Alcazar Disco Dans Marathon te Puttershoek vormde in 1997 een hoogtepunt voor Jeroen.
De zoemende camera"s van S.B.S 6, het Jeugd Journaal en T.V.Rijnmond regisseerden een vlotte allround presentator Jeroen . "s Avonds werden de bekende artiesten door hem geïntroduceerd.
Middels zijn stimulerende opmerkingen wist hij het publiek te bewegen de dansers voortdurend aan te moedigen. Mede door zijn enthousiasme doorstonden de deelnemers de zware beproeving van 115 uur discodansen. Op een geweldige wijze regisseerde Jeroen vocaal de grootse finale met de nieuwe wereldrecordhouders(-sters). Jeroen’s swingende en sublieme presentatie droeg er mede toe bij dat een record aantal deelnemers de eindstreep haalde.
Eind maart 1998 presenteerde de inmiddels landelijk bekende presentator samen met Carlo Struik de finale van Kidsworld. Al babbelend en zingend veroverde hij zo de Jaarbeurshallen. Gelet op de serieuze belangstelling van Kinder Net 5 was zijn spontane presentatie en enthousiaste uitstraling niet onopgemerkt gebleven in televisieland.
In 1998 was Jeroen de gastheer van de Familie Entertainment Tour. Met een podiumtrailer van 16 meter trok hij door Nederland en België om een totaal familie programma te presenteren.

In oktober 2001 kreeg Jeroen honderden kinderen in beweging tijdens de Mega Kids Dagen te Oud-Beijerland. Drie dagen lang was Jeroen de Kids presentator. Hij speelde spelletjes op het grote podium ook introduceerde hij op zijn manier sterren als Jody Bernal.

In 2002 werd Jeroen de presentator van de Mega Kids Tour. Op vele evenementen in Nederland en België was Jeroen met deze show- vanaf een grote podiumtrailer- te gast. Vanwege het grote succes van de Mega Kids dagen nam Jeroen ook in 2002 de presentatie weer voor zijn rekening. Drie dagen lang liet hij artiesten als Kabouter Plop, Hans Kazan & Magic Unlimitted en Clown Jopie & Tante Angelique de revue passeren.
In discotheek Off Corso in Rotterdam, als host van de internationaal befaamde Make Up Artist Battle 2003, wist Jeroen het publiek op zijn eigen pakkende wijze voor zich te winnen. Hij kreeg zeer lovende reacties van de pers. Verder was Jeroen gastheer op tal van grote en kleine evenementen.

In maart 2004 presenteerde Jeroen voor winkelcentrum Keizerswaard te Rotterdam de Mega Metamorfose Show. Dit modieuze spektakel werd tevens door hem geproduceerd. Deze show presenteerde Jeroen ook in Winkelcentrum “In de Boogaard” in Den Haag.Een aantal televisiemaatschappijen nodigden Jeroen uit voor proefopnamen.Jeroen was te bewonderen op tal van festiviteiten.

In 2005 ontpopte Jeroen zich tevens als een powerful sales promotor.
Op de Huishoudbeurs in maart was hij het gezicht van Venco drop, Royal Club, Lassie Toverrijst en vele andere merken. Voor Vroom en Dreesman presenteerde hij in vele filialen het alom bekende Prijzen Circus.
Het was dan ook niet verwonderlijk dat de supermarktketen Jumbo hem inschakelde om het creatieve concept te ontwikkelen voor de Jumbo Summer Tour. Geheel Nederland maakte kennis met zijn talenten. Jeroen straalde samen met de hitgevoelige meidengroep Jumbo het Jumbogevoel uit.
In de zomer van 2005 trok Jeroen met de Djumbo Summertour door Nederland. Als presentator bracht hij het publiek in de juiste stemming. In opdracht van het supermarkt concern Jumbo Supermarkten presenteerde hij dit reizende spektakel. Jong en oud raakten in de ban van zijn charismatische uitstraling.
De platenmaatschappij Berk Music verbond de swingende presentator aan Snappie. Jeroen en Snappie "de kleine krokodil" trokken honderden toeschouwers per keer met hun unieke show. Er was sprake van een succesvolle twee-eenheid.Dat de jeugdige entertainer uit het goede presentatie-"hout" gesneden is, bleek wel uit de zeer enthousiaste reacties van de vele fans.
Zijn powerful promotion van het merk Jumbo was zo succesvol dat hij in 2006 niet alleen het gezicht was van Jumbo, maar ook de uitstraling verzorgde voor Witte Reus en het publiek in een flitsende show liet kennis maken met Junior Power Styling van Schwarzkopf.

Voor Jamin bedacht Jeroen als art-director het concept voor een flitsende Sinterklaasshow. Als Baas van het Snoep was hij Jamin “on stage” Hij was het gezicht van Jamin.
Jeroen straalt de kracht uit van het merk. Als art-director vertaalt hij de gedachten van uw bedrijf, uw merk naar aantrekkelijke concepten, die in flitsende shows voor het voetlicht worden gebracht. De presentator, entertainer en quizmaster Jeroen straalt uw product uit naar uw doelgroep.

Als t.v.presentator werd Jeroen in 2007 het gezicht van T.V. Hoeksche Waard. Het bezoek van koningin Beatrix aan de Hoeksewaard werd door hem op innemende wijze van commentaar voorzien. Zelfs de Duitse Z.D.F. zond dit filmpje uit !!!
Bij T.V. Hoeksche Waard maakt men dankbaar gebruik van Jeroen’s showbusiness kennis. Hij presenteert momenteel : “Het Entertainment Nieuws” en het succesvolle programma : “Leve de Lol”
Zijn positieve en innemende wijze van presenteren heeft een inspirerende werking op het publiek.
De presentator, entertainer en quizmaster Jeroen straalt uw product uit naar uw doelgroep.

In het huidige jaar 2008 toont Jeroen niet alleen als presentator de juiste toon aan te kunnen slaan, maar ook als begenadigd zanger weet hij de harten van vele mensen te veroveren.
Als concept-creator heeft hij het character “Billie Bogaard” voor winkelcentrum “In de Bogaard” te Rijswijk ontwikkeld en vorm gegeven. Jeroen wist het “character” die uitstraling te geven die past bij “In de Bogaard” : “Verrassend cool en lekker stoer!”
De looppop “Billie Bogaard” en Jeroen hebben dit gevoel vertaald in de CD : “Billie Bogaard”.
Jeroen bewust met dit nummer zijn onomstotelijke zangkwaliteiten.

Voor de Sportfondsen Groep Nederland heeft Jeroen niet alleen een show ontwikkeld die naadloos aansluit de “Jip’s WaterWereld”. Maar men maakte ook dankbaar gebruik van zijn showbusiness- en creatieve kwaliteiten bij de verdere ontwikkeling van dit commerciële concept.
In deze “Jip’s Jeugdshow met Jeroen” combineert Jeroen wederom zijn sympathieke charisma als entertainer met zijn geweldige zangkwaliteiten.
Dit alles heeft geresulteerd in de spetterende CD : PLONS. Met de meezinger “Jippie, jippie, a jee” en het gezellige “Gefeliciteerd met je diploma” bewijst Jeroen dat hij iedereen “op de banken” krijgt. In “Jip, dat is een nijlpaard” weet hij de juiste gevoelens bij de kids op te wekken. Het afscheidslied “Bye, bye” bewijst dat Jeroen voor elk publiek de juiste sfeermaker is.

Al met al is Jeroen van den Berg duidelijk een showmaster met zeer veel kwaliteiten. Een “ervaren” jeugdig, dynamisch talent met de juiste uitstraling.

Op de website www.jeroensjeugdshow.nl is nog vééél meer informatie over Jeroen te vinden!!!